Czym są wizytówki NAP? Wizytówkami firmy w Internecie, dzięki którym staje się ona bardziej wiarygodna i budzi większe zaufanie u klientów. Działalność w sieci wymaga, aby firma była jak najbardziej prawdziwa w oczach jej odbiorców, ale też dla wyszukiwarki Google. W momencie, w którym tak nie będzie firma po pierwsze nie będzie wysoko wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a po drugie nie będzie wybierana przez konsumentów. Dlatego właśnie firmy wykorzystują wizytówki NAP, aby tę wiarygodność zwiększyć i sprawić, że firma będzie odbierana w Internecie za bezpieczną.
Czym są wizytówki NAP?
Wizytówki NAP to internetowa wizytówka firmy. Skrót NAP pochodzi od angielskich słów Name – nazwa firmy, Address – adres oraz Phone – numer telefonu, są to więc podstawowe dane firmy. Do wizytówki NAP, można dodać również inne informacje, takie jak adres e-mail, adres strony internetowej, godziny działalności firmy i tak dalej. W jakim celu stosuje się takie wizytówki? Po to, aby przedsiębiorstwo stało się zdecydowanie bardziej wiarygodne w sieci. Jeśli po wpisaniu w wyszukiwarkę Google nazwy danej firmy wyświetli się tylko jej strona internetowa i nigdzie indziej nie będą dostępne informacje na jej temat, będzie się ona wówczas wydawała podejrzana dla użytkowników. Inaczej będzie w sytuacji, gdy po wpisaniu tej samej nazwy firmy pojawi się oprócz strony jeszcze kilka dodatkowych wizytówek z różnych portali wówczas będzie to bardziej wiarygodne dla klientów.
W jakim celu tworzy się wizytówki NAP?
Tak jak zostało to już wcześniej powiedziane, dzięki wizytówkom NAP można zwiększyć wiarygodność danej firmy. Jak wiadomo, obecnie nie jest łatwo przekonać do siebie konsumenta, są oni bardzo czujni i często nawet i niesłusznie mogą posądzić daną stronę
o bycie fałszywą. Dobra reputacja i pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa to wartości, o które trzeba mocno się starać. Co więcej należy pamiętać nie tylko o klientach, ale też
o wyszukiwarkach, aby i one dobrze pozycjonowały daną witrynę. Jednym ze sposobów na budowanie wizerunku w sieci, jest umieszczanie prawidłowo wykonanych wizytówek NAP,
w różnych miejscach w Internecie. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla biznesów, które działają lokalnie oraz branż medycznych i finansowych. Podstawowe dane jakie umieszcza się na wizytówkach NAP to jeden z elementów, które brane są pod uwagę w momencie oceniania jakości witryny. Niestety trzeba pamiętać, że jakość stron na jakich umieszczane będą wizytówki NAP również ma znaczenie, ponieważ im więcej tych wizytówek na stronach, których jakość jest wątpliwa, tym większe prawdopodobieństwo, że Google uzna stronę firmy, która stworzyła owe wizytówki za równie mało wartościową. Jeśli więc osoba prowadząca działalność nie do końca wie o co chodzi z tymi wizytówkami, warto działania te oddać w ręce specjalistów, którzy mają doświadczenie w tej dziedzinie i będą w stanie uzyskać wiele korzyści dla organizacji.
Czy wizytówki NAP wpływają na pozycjonowanie lokalne witryny internetowe firmy?
Zostało to już poniekąd powiedziane, ale tak, odpowiednio wykonany profil NAP może pomóc firmie lepiej pozycjonować jej stronę. Trzeba jednak pamiętać, że same wizytówki NAP nie wystarczą, towarzyszyć im muszą inne procesy SEO i odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa. Jeśli tego nie będzie wizytówki same w sobie nie przyniosą zamierzonych efektów. Dla biznesów działających na rynku lokalnym bardzo dobrym rozwiązaniem będzie optymalizowanie wizytówki Google Moja Firma. Jeśli zostanie ona odpowiednio zoptymalizowana wówczas wizytówki NAP mogą jeszcze bardziej zwiększyć jej widoczność. W połączeniu z działaniami pozycjonowania i SEO czynności te mogą bardzo mocno wpłynąć na widoczność strony.
Co jeszcze warto wiedzieć o wizytówkach NAP?
Budując profil wizytówki NAP należy pamiętać, aby dane w niej zawarte wszędzie były takie same. Co więcej pamiętać trzeba także o aktualizacji wszystkich danych, które w ostatnim czasie uległy zmianie. Należy je poprawić we wszystkich wizytówkach, które umożliwiają edycję. Warto wiedzieć, że istnieje możliwość samodzielnego umieszczania danych kontaktowych, w różnych miejscach w Internecie. Mogą to być bazy firm, branżowe katalogi, oficjalne strony miast, gmin i powiatów, a także media społecznościowe.