Przestrzeń wirtualna to dziś nieodłączny element życia większości z nas. Inwestując w dobry influencer marketing, możemy sprawić, że nasza marka poszerzy grono swoich dotychczasowych odbiorców. Tradycyjny sposób reklamowania rzeczy nie jest już dziś tak skuteczny, jak kiedyś. Czy jednak influencer marketing to propozycja odpowiednia dla każdego?

Słowem wstępu

Promocja własnych usług czy produktów w sieci nie zawsze udaje się w pojedynkę. Decydując się na wsparcie, mamy do wyboru różne – mniej lub bardziej skuteczne – formy reklamy. Jednym z rodzajów działań jest influencer marketing.

Kim jest influencer?

Kto to jest influencer

Influencer to osoba, która jest rozpoznawalna w sieci, można więc powiedzieć, że to taki wirtualny celebryta. Z tym że osoba ta poza samą rozpoznawalnością ma także opinię eksperta w danej dziedzinie i cieszy się dużym zaufaniem odbiorców. Nic więc dziwnego, że influencer marketing w wydaniu kogoś takiego, może przynieść wiele korzyści…

Co można  zyskać?

Influencer marketing to świetny sposób na dotarcie do interesującej nas grupy odbiorców. Sprawienie, że marka stanie się bardziej rozpoznawalna, a także wpłynięcie na decyzje zakupowe klientów. To także dodatkowy ruch na stronie i pożyteczny szum. Dobry influencer marketing wpłynie na umocnienie pozycji naszej marki na rynku oraz przyniesie upragnione zyski.

Najczęściej popełniane błędy

Czasami ciężko jest się ich ustrzec, to m.in. zbyt sprzedażowy charakter kampanii, źle dobrany influencer, kopiowane treści, niejasny przekaz, wybranie platformy, która nie trafia do grupy docelowej, zbyt małe zaangażowanie influencera oraz pobieżne zapoznanie się z reklamowaną marką.

Dla kogo jest tego typu marketing?

Influencer marketing - najczęściej popełniane błędy

Influencer marketing to forma kampanii reklamowej, z której w zasadzie mogą skorzystać wszyscy. Niemniej jednak w przypadku mniejszych przedsiębiorstw rozsądniejszym wydaje się podjęcie współpracy z influencerem, którego zasięg może nie jest największy, ale za to możemy liczyć na większe zaangażowanie zarówno samego influencera, jak i grupy, którą skupia wokół siebie. Prócz tego warto zainwestować także w kampanię Google. Myślisz sobie ”linki sponsorowane AdWords, co to jest?”. Otóż dzięki nim po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce, odbiorca będzie mógł kliknąć w reklamę tekstową, która niczym odnośnik przekieruje go do konkretnej strony.

Influencer marketing kontra marketing szeptany

Obie formy promocji niosą za sobą dużą skuteczność działania i obie też są nakierowane na swego rodzaju ”rozmowę” na temat danej rzeczy czy usługi i jej dyskretne promowanie. W przypadku dobrze poprowadzonego influencer marketingu wiarygodność przekazu jest jednak większa. Mamy bowiem na czynienia z osobą z krwi i kości, konkretnym influencerem, którego znają i któremu ufają Internauci.