Google AdWord i sieć Google AdSense to największa i najlepsza metoda reklamowania swojej działalności w sieci. Program obejmuje wiele sposobów promowania, nastawionych na różne cele marketingowo-sprzedażowe. Reklamowanie z wykorzystaniem Google AdWord przynosi wiele korzyści przy wypromowaniu przedsiębiorstwa, jego produktów, usług, aplikacji mobilnej lub by pokazać atrakcyjne ceny.

Wśród wielu atrakcyjnych formatów reklamowych znaleźć można: kampanie w sieci reklamowej, produktowe, wideo, promujące aplikacje, SMART oraz linki sponsorowane AdWords. Każda z nich specjalizuje się w innym typie komunikacji, celów jakie mają spełniać, a także grupy docelowej.

Google AdWords – garść podstawowych informacji

Google AdWords jest systemem reklamowym

Google AdWords lub częściej znany pod nazwą Google Ads jest systemem reklamowym, który swój debiut odniósł w roku 2000. Nieprzerwanie zarządzany przez technologicznego giganta Google, gromadzi wszystkich swoich partnerów w program Google AdSense. Dzięki temu treści reklamowe wyświetlane są nie tylko na stronach należących do Google, ale także na partnerskich witrynach.

Reklamodawca, chcący wykorzystać system reklamowy Google, przy użyciu dedykowanych do tego narzędzi, jest w stanie dodawać, usuwać, monitorować i zarządzać wszystkim kampaniami prowadzonymi na konkretnym profilu Google.

Wbrew pozorom, aby rozpocząć swoją przygodę marketingową z Google AdWords, nie jest potrzebny duży budżet ani przejście zawiłej procedury rejestracji konta. Firma Google zadbała, aby proces ten pozbawiony był zbędnej dokumentacji, a także wysokiego nakładu finansowego wymaganego na start. Wystarczy konto Google i podpięcie do niego odpowiedniej metody płatności.

Google AdWords to system polecany zarówno istniejącym już przedsiębiorstwom, jak i nowo powstającym, które silnie chcą zaznaczyć swoją obecność na rynku i w sieci. Jednym z najskuteczniejszych formatów reklamowych są linki sponsorowane AdWords. Czym są linki sponsorowane AdWords, jak z nich korzystać i czy faktycznie przynoszą pożądane rezultaty?

Linki sponsorowane AdWords

Czym są linki sponsorowane

Linki sponsorowane AdWords najłatwiej rozpoznać w wyszukiwarce Google. Wpisując konkretną frazę kluczową w okno wyszukiwania, pojawia się lista wyników. Z reguły na samej górze znaleźć można linki sponsorowane AdWords kontekstowo powiązane z tym, czego dany użytkownik szukał. Są łudząco podobne do odnośników organicznych, ponieważ jedyne co je wyróżnia to niewielki znaczek ze słowem „reklama”. Oznaczenie to jest niezbędnym wymogiem prawnym, aby osoba wyszukująca daną frazę kluczową była świadoma, że wybiera linki sponsorowane AdWords.

Dzięki ich wysokiemu umiejscowieniu są znacznie częściej klikalne niż linki nieoznaczone jako sponsorowane. Większość użytkowników internetu nie jest świadoma co różni linki sponsorowane AdWords od zwykłych wyszukiwań organicznych.

To właśnie w tym momencie właściciel reklamy, a więc reklamodawca, chcący wypromować swoją stronę internetową, produkt lub ofertę płaci za jej efekty. Jednym z najczęstszych modeli rozliczeń, jakie wykorzystywane są dla tego typu reklamy, to koszt za każde kliknięcie lub koszt wynikający z ilości wyświetleń danej reklamy.

Inne miejsca, w których można spotkać linki sponsorowane AdWords to w wynikach wyszukiwania pod linkami organicznymi, a także po ich prawej stronie. Tak jak miejsca na samej górze listy, są to powierzchnie, które w naturalny sposób zwracają na siebie większą uwagę użytkownika i pozytywnie wpływają na większą liczbę kliknięć.

Linki sponsorowane AdWords a pozycjonowanie

Czy warto inwestować w linki sponsorowane

Zainwestowanie w linki sponsorowane AdWords to szybsza i efektywniejsza alternatywa na czasochłonne pozycjonowanie strony. Zamiast czekać na naturalne wskoczenie danej strony na najwyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, linki sponsorowane AdWords zrobią to natychmiast i równie skutecznie. Jest to także lepsza metoda niż inwestycja pracy oraz czasu w pozycjonowanie przy pomocy narzędzi i umiejętności SEO.

Linki sponsorowane AdWords to sposób na walkę z konkurencją. W przypadku gdy jest ona na tyle duża i silna, że przebicie się przez nią w naturalny sposób lub przy użyciu technik SEO jest niemożliwe, system Google AdWords wypromuje stronę internetową na najwyższą możliwą pozycję.

Tworząc kampanie z linkami sponsorowanymi AdWords, trzeba pamiętać o strategicznym doborze fraz, które będą dopasowane do oferty oraz haseł najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników w sieci.