Hasła „pozycjonowanie strony” lub „działania SEM i SEO” to zagadnienia, których popularność znacznie rosła w ostatnich latach. Umiejętności związane z SEO to jedne z najbardziej pożądanych zestawów wiedzy tuż obok innych najpotrzebniejszych specjalistów od wsparcia sprzedaży, operacji na stronie lub zespołów do spraw generowania większego ruchu na stronie.
Dlaczego pozycjonowanie stron jest takie ważne, za co odpowiada, jakie ma korzyści i czy rzeczywiście mają one swoje przełożenie w praktyce?

Pozycjonowanie strony – czym jest?

Na czym polega pozycjonowanie strony www

Pozycjonowanie strony internetowej, czasem również znane pod postacią skrótu SEO (Search Engine Optimization), to działanie marketingowe, którego najważniejszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google lub na listach innych wyszukiwarek. Jak i gdzie widoczne jest to w praktyce?

Użytkownik wchodzi na używaną przez siebie wyszukiwarkę, na przykład Google, wpisuje konkretne hasło lub frazę kluczową. Po kliknięciu enter lub przycisku szukaj, pojawia się kilkustronicowa lista zawierająca wszystkie wyniki, jakie algorytmy Google znalazły dla podanego hasła wyszukiwania. Nie dziwi nikogo fakt, że linki znajdujące się najwyżej na pierwszej stronie to linki, w które użytkownicy najczęściej klikają.

Co więc zrobić, aby witryna, którą chcemy umieścić na pierwszych pozycjach, właśnie tam się znalazła? Jednym ze sposobów jest kupno i zarządzanie linkami sponsorowanymi z systemu reklamowego Google AdWords. Są to linki opatrzone małym znaczkiem reklama, pojawiające się na samej górze listy lub po prawej stronie. Nie jest to jednak najlepsze rozwiązanie. Zaniedbane pozycjonowanie strony w późniejszym czasie może być szkodliwe nie tylko dla strony, ale również dla samego biznesu.

Skuteczne pozycjonowanie strony wiąże się z szeregiem działań optymalizacyjnych i sztuką pozyskiwania odnośników zewnętrznych. Celem jest nie tylko najwyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, ale tym samym pozytywny wizerunek firmy.

Korzyści jakie daje pozycjonowanie strony

Korzyści jakie daje pozycjonowanie strony

To przede wszystkim skuteczna reklama dla biznesu! Według badań statystycznych i sięgając do własnego doświadczenia, najczęściej wybierane linki na liście wyników to pierwsze dziesięć. Dalsze nie wzbudzają wystarczającego zaufania, aby uznać je za rzetelne źródło wiedzy lub najpotrzebniejszych informacji. Idąc tym tokiem myślenia – im wyższa pozycja na liście, tym lepszy wizerunek, większa szansa na trafienie do liczniejszej grupy potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony wiąże się z długofalowymi korzyściami. Korzystanie wyłącznie z płatnych form reklamy Google Ads to rozwiązanie wyłącznie tymczasowe. To właśnie odróżnia te dwie formy od siebie. Naturalnie utrzymująca się witryna na wysokich pozycjach wyszukiwania to inwestycja na długi czas, nawet po zakończeniu optymalizacji.

Skalowalność pozycjonowanie to jego zdecydowania duża zaleta. W przypadku gdy oferta danej strony zostaje powiększona albo profil jej działalności zmieniony, pozycjonowanie pozostaje nadal skuteczne. Wystarczy jedynie dodać kolejne słowa kluczowe, pod które nowe pozycjonowanie ma zacząć swoją pracę i gotowe.

Co jednak najlepsze – pozycjonowanie strony prezentuje najlepszy model inwestycji: dobry stosunek ceny do jakości, a więc również szybki zwrot z poczynionych inwestycji. Połączenie działań SEO i SEM wraz ze skutecznymi reklamami z programu Google Ads pozwoli dotrzeć promocji do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie.

Dlaczego pozycjonowanie strony jest takie ważne?

Po co pozycjonować stronę internetową

Niemal wszyscy użytkownicy wybierają wyszukiwarkę Google. W niej wyszukują najpotrzebniejszych informacji, specjalistycznej lub ogólnej wiedzy na przeróżne tematy, porównują oferty, znajdują potrzebne usługi, a nawet robią zakupy. Dlatego też pozycjonowanie w przypadku innych wyszukiwarek takich jak Bing, Yahoo czy Yandex nie przynosi wystarczająco satysfakcjonujących efektów.

Choć pozycjonowanie strony może wydawać się procesem zbyt trudnym, mozolnym i czasochłonnym, warto pamiętać o korzyściach, jakie przynosi. Ma bardzo silny wpływ na marketingową i sprzedażową pozycję przedsiębiorstwa na aktualnym rynku i w sieci. Pozycjonowanie to nie tylko zadbanie o wizerunek, ale także zadbanie o przyszłościowe możliwości rozwoju dla strony czy sklepu. Im większe grono odbiorców, tym większa szansa na zysk. Wraz z rosnącym zyskiem, tak samo powiększa się ilości możliwości inwestycji i ulepszenia dotychczasowych działań.