Reklama na facebooku – jak to działa?

Bez wątpienia facebook jest jednym z najbardziej znanych portali społecznościowych XXI wieku. Dużą popularnością cieszy się również w Polsce, gdzie codziennie odwiedza go około 13 milinów naszych rodaków. Nic więc dziwnego, że facebook stał się doskonałym źródłem reklamy i miejscem promocji w internecie. Reklama na facebooku dzięki wykorzystaniu mediów społecznościowych tafia do szerokiego grona odbiorców, co znacznie zwiększa prawdopodobieństwo pozyskania klienta.

Reklama w systemie aukcyjnym

Reklama na facebooku  działa na zasadzie systemu aukcyjnego, co oznacza, że określona reklama konkuruje z innymi o podobnej tematyce, o dotarcie do docelowej grupy użytkowników. O tym, która z reklam ma większą skuteczność i zasięg bezpośrednio decyduje wysokość stawki, którą należy uiść za promocję na facebooku. Dostępne są trzy opcje rozliczania płatności, a mianowicie CPM, oCPM oraz CPC.

  • CPM (cost per mille) – jak sama nazwa wskazuje jest to koszt tysiąca wyświetleń danej reklamy. Zatem klient płaci za każde 1000 wyświetleń swojej reklamy, bez względu na to, ile osób w nią kliknęło.
  • oCPM (optimized cost per mille) – jest to zoptymalizowany koszt tysiąca wyświetleń. W odróżnieniu do CPM, oCPM oferuje możliwość większego sprecyzowania celu reklamy. Mogą to być kliknięcia, zasięg czy też komentarze i polubienia.
  • CPC (cost per click) – jak nie trudno się domyśleć, jest to koszt za pojedyncze kliknięcie. W związku z tym facebook za każdym razem, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę obciąży nasze konto.

2 Replies to “Reklama na facebooku – jak to działa?”

  1. Aby dobrze zareklamować się na facebooku i w pełni wykorzystać potencjał social mediów warto również stworzyć firmowego fanpage.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *